La schimbarea treptelor de viteză intervenția șoferului este minimă, deoarece vitezele se schimbă automat prin simpla apăsare a accelerației (treaptă superioară de viteză) sau a frânei (treaptă inferioară de viteză).
Așadar, are o importanță vitală în pornirea la ralanti și deplasarea mașinii, dar și pentru confortul tău, ca șofer.
Principiul de funcționare al convertizorului
O cutie automată cu convertizor de cuplu este, bineînțeles, mult mai complexă față de o cutie manuală cu ambreiaj. De fapt, este cea mai complexă transmisie automată dintre toate tipurile care există. Vorbim de un ansamblu de componente, precum mecanisme planetare și frâne multidisc, toate controlate de ECU-ul mașinii.
Un convertizor de cuplu funcționează după principiul hidrodinamicii. În cazul nostru, fluidul este uleiul de transmisie. Dinamica cutiei de viteze se realizează cu ajutorul acestui fluid, iar puterea cuplului este în funcție de turația motorului. Mai clar spus, atunci când motorul este turat (accelerat) se pompează mai mult ulei de transmisie în convertizor, care transmite mai mai mult cuplu roților mașinii. Sub acest principiu forța motorului este direcționată către transmisie. Când motorul este la ralanti, situația este complet inversă, iar convertizorul va decupla automat motorul de cutia de viteze.
Convertizorul are la bază patru componente principale, după cum urmează:
•pompă de tip centrifugă, care se conectează cu volanta;
•turbină, care face conexiunea cu transmisia mașinii;
•stator, care se află în centrul convertizorului, cu rol de eficientizare;
•ulei de transmisie, fluidul necesar principiului hidrodinamicii.
Convertizorul este conectat direct în angrenajul motor al mașinii, mai precis la volanta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu